Tanya Dia



Hitam warna kesukaan dia,
senyum satu elergi, bersuara bukan hobi
dia kerap bersendiri
telinga seperti tak pernah mendengar kata-kata mereka
tak ada sebarang cerita yang menarik bagi dia selain
diri sendiri

mata dia hitam
wajah dia dilindung rambut dia yang hitam
emosi dia kabur disebalik baju dia yang hitam
cuma butir-butir salji sahaja yang terserlah
bersama dia
dingin dan mati

Aku tak hairan warna diri dia
aku tak fikir semua itu

aku cuma ingin tahu
kenapa setiap hari aku lihat dia dari tingkapku

Ada air jernih dari mata hitam itu
sedikit senyum pada wajah disebalik rambut hitam itu
Ada corak putih pada baju didalam jaket hitam itu
lampu kecil di tangan
jelas aku nampak emosi

Bila aku cuba mencari tahu
waktu itu
aku terlihat mata dia, dalamnya cerah

dia padam lampu
dia tutup rapat tingkap itu
gelap...


Aku
aku telah jatuh dalam kegelapan diri dia













0 si pandang:

Catat Ulasan